Landing Page karşılama sayfası nedir, nasıl kullanılır?

11-01-2020 09:42   

E-ticaretin yaygınlaşması ve pek çok işletmenin sanal mağazalarını hayata geçirmesiyle birlikte Landing Page, yani karşılama sayfasının önemi daha da arttı. Bu blog yazımızda Landing Page nedir, hazırlık yaparken nelere dikkat edilmeli gibi sorulara cevaplar veriyoruz. Tüketicilere doğru şekilde ulaşmanın ve onları kazanmanın önemli bir basamağı olan Landing Page hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak için bu blog yazımızı okuyabilirsiniz.

LANDİNG PAGE NEDİR

Varış sayfası, iniş sayfası veya açılış sayfası anlamına gelen Landing Page, belirli amaçlar doğrultusunda hazırlanan yönlendirme sayfası olup bir linke tıklandığında açılır. Varış sayfaları, bir e-mail içerisinde ve arama motoru pazarlama kampanyalarındaki reklamlara linklerle yerleştirilir. Landing Page’yi reklamlar ile gelen kullanıcı trafiğinin yönlendirildiği sayfa olarak da ifade edebiliriz.

Örneğin bir bilişim firması yeni çıkan bir cep telefonu için reklam verdiğinde bu reklamlar ana sayfaya değil de direkt olarak ürünün olduğu sayfaya yönlendirildiğinde geri dönüşüm oranı yüksek olur ve verimli bir çalışma yapıldığı sonucu ortaya çıkar.

LANDİNG PAGE NASIL OLMALIDIR

Reklamlara ayrılan bütçenin etkili kullanılması ve satışlar ile cironun artırılabilmesi için Landin Page nasıl olmalıdır? Geri dönüşümün iyi olması neleri gerektirir konularına hakim olunmalıdır. Bir Landing Page’de şu özellikler bulunmalıdır:

  • Tasarım: Başarılı bir Landing Page için en önemli unsur tasarımdır. Markanızın renklerinin kullanıldığı, logonuzun bulunduğu, görsel ve videolar gibi içeriklerin doğru şekilde yerleştirildiği bir tasarım tüketicide iyi bir izlenim uyandıracaktır.
  • Etkili içerikler: Tüketici sayfaya gelmeden önce beklenti içine girmiştir. Bu nedenle öyle içerikler olmalı ki tüketici beklediğini bulabilmelidir. Bunun için içerikler vaat edilen konulara odaklanmış ikna edici cümlelerle ve görsellerle dolu olmalıdır.
  • SEO uyumu: Varış sayfasının amacına yönelik olarak hedef kitleyi netleştirmeli ve buna uygun olarak seo çalışması yaparak ilgili anahtar kelimeleri belirlemelisiniz.
  • Referans: Bir yenilik için kampanya hazırlıyor ya da mevcut hizmetinizdeki niteliklerinizi göstermek istiyorsanız referanslarınızı  ve referanslarınızın hakkınızda hazırladığı kısa metinleri  paylaşmalısınız. Bu paylaşımınız ziyaretçide olumlu izlenim uyandırır ve güven duygusu yaratır.
  • Anket, buton ve form: Sayfanızın uygun bir bölümüne hedef kitlenizin beklentilerini karşılayabilecek anket, buton ve formlar ekleyerek ziyaretçiyi satın almaya ikna etmelisiniz.
  • Hız: Sayfanın hızlıca yüklenmesi tüketiciye vakit kaybettirmemesi tüketicinin vazgeçmeyip başka sayfaya yönelmemesi için önem taşır. Bu noktada içeriğin gereksiz kelimelerle doldurulmamış olması son derece önemli bir detaydır.
  • Analiz: Bir ziyaretçinin hangi sayfada ne kadar kaldığı ve hangi noktada sayfayı terk ettiği iyileştirme yapmanın gerekliliğini ortaya koyduğundan sayfanın geri dönüşüm onları takip edilerek iyi analiz yapılmalıdır.

LANDİNG PAGE İÇERİKLERİ NASIL OLMALI

Her varış sayfasının dili, kurgusu ve akışı farklı olabilse de amaç aynıdır. Bu amaca yönelik olarak içeriklerin başarılı olması sağlanmalıdır. Bunun için de dikkat çekici bir dil kullanmalı, anahtar kelime yoğunluğunu dengeleyebilmeli, ara başlıklar ve maddeli anlatımlardan yararlanmalı ve eksiksiz bir kurgu hazırlamalısınız.

Landing Page, ziyaretçiler için son duraktır. Dolayısıyla Landing Page’de yapılan hata dijital pazarlama stratejilerini alt üst ederek amacın gerçekleşmesinin önünde büyük bir engel oluşturur. Bu nedenle bir Landing Page sayfası hazırlayacaksanız içerikten referansa kadar tüm belirttiğimiz noktalarda özenli olmalısınız.


Etiketler: